Levering 1-7 hverdage

Fragtfrit over 299,-

30 dages returret

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Navn: Filur.dk

Adresse: Holmboes Alle 13, 8700 Horsens, Danmark

Tlf. +45 2052 3640

CVR-nr.: 83687118

E-mail: filur@info.dk

 

Betaling

Filur.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.  Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Filur.dk bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer. Du er dermed sikret mod misbrug, når du handler med os.

 

Levering

Alle varer, pånær møbler fra Manis-h, leveres med GLS. Prisen for levering til pakkeshop er kr. 55. Der er fri fragt ved køb over kr. 299. 

Møbler fra Manis-h leveres direkte med PostNord. Leveringen tager 2-14 hverdage.

Leveringstiderne kan variere i højsæsoner, højtider og udsalgsperioder, men vi gør vores bedste for at holde leveringstiden så lav som muligt.

Filur.dk leverer IKKE til udlandet! 

 

Moms:

Der er pålagt 25% dansk moms på alle varer i shoppen. Momsen fratrækkes automatisk ved leveringer uden for EU landene.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller almindelig slitage, som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd, som har medført skaden. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles inden for rimelig tid til Filur.dk. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Filur.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

 

Ved returnering

Returvarer pakkes med ordre nr. samt nedskrevet ønske om, hvad du ønsker, der skal ske, og sendes til:

Filur.dk

Holmboes Alle 13

8700 Horsens

Danmark

Tlf. + 45 2052 3640

Bemærk! Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Reklamationer sendes til samme adresse, dog beder vi dig kontakte os inden.

 

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

 

Fortrydelsesret

Hvis du fortryder dit køb helt eller delvist kan du returnere eller ombytte varen i 30 dage efter modtagelsen.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du:

1) har modtaget din vare

2) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

3) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele 

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal derudover selv afholde alle omkostninger, der er forbundet med returnering af varen. Husk at pakke varen forsvarligt så den kommer sikkert frem til os. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Sådan gør du brug af fortrydelsesretten

Hvis du vil gøre brug af din fortrydelsesret skal du:

Inden 30 dage fra modtagelsen meddele os, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten ved at sende en mail til info@filur.dk. Angiv navn, adresse, ordrenummer, samt hvilken vare og fejl, det drejer sig om.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. 

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – Vedlæg gerne kopi af følgeseddel, ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkontoen, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Bemærk! vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. I tilfælde af at du vælger at returnere en vare uden omdeling, vil du blive fratrukket kr. 50,- for at vi skal afhente pakken på posthuset.

 

Persondata

Ingen personlige oplysninger der registreres på Filur.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelig for tredjemand.

Alle informationer opbevares sikkert, og er kun tilgængelig for direktøren og de ansatte hos Filur.dk.

I forbindelse med elektronisk betaling bruges en sikker SSL (Secure Socket Layer) krypteret forbindelse, som sikrer at dine betalingsoplysninger ikke havner i de forkerte hænder.

Vi registrerer IP-adressen hvorfra køb foretages. Normalt anvendes denne information ikke, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske betalinger politianmeldes! 

 

Klagemuligheder

Ønsker du at klage over en vare bedes du kontakte info@filur.dk. Såfremt der ikke kan opnås enighed kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus. Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@filur.dk

 

Vi anvender cookies til at forbedre oplevelsen på websitet. Læs mere.

OK